Po raz pierwszy od 14 lat MCDONALD’S podnosi ceny kilku pozycji w swoim menu, w tym cheeseburgera .
W rozmowie z The Journal, rzecznik McDonald’s Ireland potwierdził , że wybrane produkty, w tym dania główne, duże kawy, McFlurrys, Chicken Mayo, pudełko McNuggets i niektóre opcje Go Large, będą droższe.
Cena Cheeseburger wzrosną od 1,50 do 1,70 euro.
Nie zmienią się ceny kliku produktów, takich jak wrapy i sałatki.
Alistair Macrow, dyrektor generalny McDonald’s UK & Ireland, powiedział w oświadczeniu: „Podobnie jak ty, nasza firma, nasi franczyzobiorcy, którzy są właścicielami i operatorami naszych restauracji oraz nasi dostawcy, wszyscy odczuwają wpływ rosnącej inflacji.”
„W takich chwilach wiemy, jak ważne jest zapewnienie wysokiej jakości. Odkąd otworzyliśmy firmę w Irlandii – w 1977 roku, zobowiązaliśmy się oferować smaczne jedzenie w przystępnych cenach i to zobowiązanie się nie zmieni. Ale dzisiejsza presja oznacza, musimy dokonać trudnych decyzji dotyczących naszych cen.”
„Rozumiemy, że wszelkie podwyżki cen nie są dobrą wiadomością, ale opóźnialiśmy i minimalizowaliśmy te zmiany tak długo, jak tylko mogliśmy”.
W środę rano firma poinformowała brytyjskich klientów, że podnosi cenę cheeseburgera z 99 pensów do 1,19 funta.
Powiedział, że podnosi cenę „elementów menu najbardziej dotkniętych inflacją” o od 10 pensów do 20 pensów.
Jest to kolejna firma, która ostrzega przed gwałtownym wzrostem kosztów, tydzień po tym, jak ONS poinformował, że inflacja osiągnęła w zeszłym miesiącu najwyższy od 40 lat poziom 9,4%.
Ekonomiści przewidują, że do końca roku wzrośnie on do 11%.