fbpx
19.1 C
Dún Laoghaire
czwartek, 18 sierpnia, 2022

Dziennie na lotnisku w Dublinie ginie około 270 bagaży

 

Komisja Transportu i Komunikacji Oireachtas przeprowadziła dochodzenie na lotnisku w Dublinie. Od czasu wznowienia podróży międzynarodowych panuje na nim chaos a pasażerowie doświadczają wielu trudności.
Według ustaleń komisji, na lotnisku w Dublinie codziennie ginie około 270 toreb i walizek.

Przedstawiciel Sky Handling Partner (SHP) powiedział przewodniczącemu komisji Kieranowi O’Donnellowi, że do momentu kontroli na lotnisku zaginęło 2897 bagaży. Liczba ta  utrzymuje się  na poziomie 270 zaginionych toreb dziennie.

Kieran O’Donnell powiedział , że w oparciu o jego obliczenia, SHP zajmie co najmniej 48 dni, aby przebrnąć przez te zaległości.

Firma zajmująca się bagażem otworzyła „bezpieczną lokalizację na lądzie” obok terminali 1 i 2, aby ułatwić przetwarzanie bagażu.

 

Swissport, firma świadcząca szereg usług naziemnych na lotnisku w Dublinie, ma około 100 brakujących toreb. Na usługi obsługi naziemnej wpłynęła utrata personelu z powodu blokady Covid-19.

Firma wyjaśniła, że ​​ wielu doświadczonych pracowników odeszło podczas pandemii.

Aer Lingus ma obecnie 1200 „otwartych akt” związanych z zaginionym bagażem.

Dyrektor generalny Aer Lingus, Lynne Embleton, powiedziała Ruairí Ó Murchú Sinn Féin, że w większości przypadków Aer Lingus nie dotyka toreb.

Powiedziała, że ​​torby giną, gdy są przenoszone z innej linii lotniczej do Aer Lingus, dodając, że niedostateczne zasoby na lotniskach w zakresie obsługi naziemnej przyczyniły się do tego problemu. Oraz, że  zalecenia lotniska w Dublinie dotyczące wcześniejszego przybycia na loty powinny zostać odrzucone.

Dyrektor generalna Aer Lingus powiedziała, że ​​ludzie, którzy przybyli wcześnie na loty zaplanowane na później, oddawali swoje bagaże razem z pasażerami czekającymi na poranne odloty. Według niej ​​prowadzi to do niepotrzebnych zatorów.

Komisja spotkała się dziś rano z przedstawicielami lotniska w Dublinie, aby omówić ostatnie problemy przed weekendem świątecznym.

Lotnisko w Dublinie poinformowało jej członków, że odkąd w maju na lotnisku pojawiły się duże kolejki, nastąpiła znaczna poprawa, a proces kontroli bezpieczeństwa jest teraz „o wiele bardziej solidny” i „zrównoważony”.

Pomimo komentarzy pani Embleton, dyrektor zarządzający lotniska w Dublinie Vincent Harrison powiedział, że pasażerowie powinni przybyć na dwie i pół godziny przed lotem krótkodystansowym, trzy i pół godziny przed lotem długodystansowym oraz godzinę wcześniej w każdym przypadku w przypadku nadania bagażu pozostaje na miejscu.

Komisja ustaliła, że chociaż Aer Lingus odwołał wiele lotów, to w zeszłym miesiącu „wskaźnik ukończenia lotów” wyniósł 98%.

Przedstawiciel linii Aer Lingus powiedziała, że ​​liczba odwołanych lotów tego przewoźnika była znacznie mniejsza niż w przypadku innych, takich jak Lufthansa, Air France, KLM i EasyJet.

Przedstawiciel komisji zapytał Aer Lingusa, czy przewiduje jakieś odwołania w ten weekend.

Dyrektor operacyjny Aer Lingus, Peter O’Neill, powiedział, że wszystkie loty są obecnie obsadzone.  Spodziewa się, że linia obsłuży „ich znaczną większość”. Nie może jednak „zagwarantować”, że w ten weekend nie będzie anulowanych lotów. Powiedział, że jeśli nastąpią odwołania, pasażerowie zostaną powiadomieni.
Większość odwołań Aer Lingus dotyczyła lotniska w Dublinie, a nie Shannon czy Cork.

Przedstawiciel lotniska  powiedział, że chociaż zbliża się pracowity weekend świąteczny,  to nie ma planów sprowadzenia wojska do pomocy w obsłudze pasażerów. Powiedział, że w ostatnich tygodniach armia nie była w ogóle wykorzystywana.

 

ŹródłoRte.ie

Podobne artykuły

Social media

20,459FaniLubię
36ObserwującyObserwuj
25SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -spot_img

Ostatnie artykuły

error: Content is protected !!