fbpx
18.5 C
Dún Laoghaire
piątek, 24 września, 2021

Bank of Ireland ostrzega klientów przed nowym oszustwem

Bank of Ireland ostrzega klientów przed nowym oszustwem. Klienci BOI dostają wiadomość rzekomo wysłaną przez bank.

Jest to powiadomienie o dyspozycji w sprawie dopisania kogoś  do konta. Odbiorca jest następnie proszony o kliknięcie łącza bankowego365, jeśli żądanie nie pochodziło od właściciela konta.

To kolejne oszustwo o jakim media informują w ostatnich miesiącach.

Problem stał się tak powszechny, że Gardai wydała porady, jak nie paść ofiarą tych oszustw:

-Nie nawiązuj kontaktu z rozmówcą ani nie oddzwaniaj.

-Nigdy nie udostępniaj danych osobowych nikomu online, SMS-em ani podczas rozmowy telefonicznej.

– Pamiętaj, że funkcjonariusz  Garda Siochana lub pracownik Departamentu Ochrony Socjalnej nigdy nie doradza nikomu, aby wypłacił pieniądze z  konta, kupił kryptowalutę lub przeniósł swoje pieniądze w dowolne miejsce, by były bezpieczne.

-Nie postępuj zgodnie z automatycznymi instrukcjami – nie naciskaj 1 itd.

-Nigdy nie ujawniaj informacji osobistych ani finansowych.

-Rozłącz się i zablokuj numer, jeśli to możliwe.

Bank of Ireland wydał następujące oświadczenie: „Otrzymana fałszywa wiadomość tekstowa jest przykładem smishingu, w którym oszuści wykorzystują fałszywe wiadomości tekstowe, aby nakłonić konsumentów do podjęcia określonego działania – takiego jak kliknięcie linku i ujawnienie poufnych informacji bankowych.”

„Smishing istnieje od wielu lat, ale w tym roku zaobserwowaliśmy dramatyczny wzrost problemu. Nie tylko w Irlandii, ale na całym świecie.”

„Oszuści mogą wysyłać SMS-y podszywające się pod banki, dostawców usług telekomunikacyjnych, firmy kurierskie, wydziały opieki społecznej i urzędy pocztowe. Ich cel jest zawsze ten sam: próbować nakłonić Cię do przekazania poufnych informacji.”

„Nigdy nie ufaj  wiadomościom SMS, e-mail lub telefonom.”

„Ponieważ konsumenci są bardziej niż kiedykolwiek celem ataków za pomocą fałszywych SMS-ów, połączeń i e-maili, gorąco zachęcamy ich do przyjęcia zasady „Zero zaufania”. Nigdy nie ufaj, zawsze weryfikuj, jeśli chodzi o aktywność online i ochronę danych osobowych i finansowych ”.

 

 

ŹródłoDublin Live

Podobne artykuły

Social media

19,975FaniLubię
36ObserwującyObserwuj
25SubskrybującySubskrybuj
- Advertisement -spot_img

Ostatnie artykuły

error: Content is protected !!